1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 408 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Technology and Sport


Poziom:

Temat: Sport


Technological advancements in sport are nothing new. Take the examples of football and tennis. The equipment used now, if compared with thirty years ago, means that these sports are in some ways almost unrecognisable. The creation of new sports can even be due to technology. Take kite-surfing and windsurfing as examples. Could they, in any real sense, exist without the impetus technology provides us with? The creep of technology into sport often goes hand in hand with the increasing influence of money and business. We need look no further than the dizzying array of football boots and strips on offer nowadays. Whereas we can say that the changes in the ball have made the sport better in many ways, could the same be said of a new strip made from some revolutionary new material? Can technology help in refereeing? Nowadays it seems beyond doubt that technology can increase the sense of fairness in a game. In tennis the umpire now has electronic equipment to tell him if a ball has gone out. It is needed, so the argument goes, because the ball travels that much faster nowadays and so much more rides on the outcome of a fair decision. Such issues are also much talked about in football. Should there be sensors to detect if a ball has crossed the line for a throw-in or goal? Should action replays be used to determine if an incident deserves a red card or not? To these questions we are now encouraged to answer that technology is the answer. Consider a very simple point however. The performance and very role of the referee and umpire is being questioned more and more. He cannot realistically allow technology to make every decision for him. Thus in the decisions where he is not allowed the aid of technology, he sees his authority undermined, as the dozens of cameras at big sporting events mean everyone but the referee has the benefit of being able to review an incident a thousand times over. Nowadays opinions about technology in certain sports, usually the most popular, tend to be polarised. There is one school of thought that says we don't need any more technology, that sport is sport, mistakes will be made, that referees must always have authority, that mistakes are an essential part of the game allowing for discussion and argument among fans and the media alike. The other school of thought views sport as being no different from any other area of life. It requires big inputs of money nowadays and as a result requires that fairness operates at all times. Unfortunately, very often, those with the voice, are those who have an interest in asserting the technological argument. It may not be that they are wrong, but simply that a fair discussion on the subject is not allowed to take place.

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics