1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 405 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Pierwsze sprawozdanie na temat wpływu klimatu na Wielką Brytanię


Poziom:

Temat: Środowisko


Climate change this century poses both risks and opportunities, according to the first comprehensive government assessment of its type.

The report warns that flooding, heatwaves and water shortages could become more likely.

But benefits could include new shipping lanes through the Arctic, fewer cold-related deaths in winter and higher crop yields.

The findings come in the Climate Change Risk Assessment.

This 2,000-page document has been produced by the Department for Environment, Food and Rural Affairs (Defra).

It forms part of the government's strategy for coping with global warming.

The research was carried out over the past three years and involved studying the possible impacts in 11 key areas including agriculture, flooding and transport.

The assessments rely on multiple scenarios based on computer modelling of the future climate.

The authors admit that there are large uncertainties leading to a wide range of possible results.

The relatively small size of the UK means that modelling at a regional and local level remains a serious challenge.

A further limitation is that the studies share the assumption that no sectors of the economy will make any attempt to adapt to future conditions.

This is designed to provide a "baseline" for the assessment so that it is easier to demonstrate the risks unless action is taken.

However it is acknowledged that many bodies are already responding in different ways.

Headlines for possible negative outcomes, assuming nothing is done in preparation, include:

  • Hotter summers leading to between 580-5900 deaths above the average per year by the 2050s.
  • Water shortages in the north, south and east of England, especially the Thames Valley area by the 2080s.
  • Increased damage from flooding could cost between £2.1bn-£12bn by the 2080s.

The report's positive findings include:

  • The melting of Arctic sea ice opening shorter shipping routes to Asia.
  • Milder winters leading to 3,900-24,000 fewer premature deaths by the 2050s, significantly more than those forecast to die as a result of hot weather.
  • Wheat yields to increase by 40-140% and sugar beet yields by 20-70% because of longer growing seasons by the 2050s.

Such widely-varied outcomes may lead to the criticism that the results are too vague to be useful for policy makers, businesses and local authorities.

All the scenarios rely on computer models of the future climate and therefore inherently involve uncertainties.

The report itself acknowledges that the sea-level in London could rise later this century by anything between 30cm and 190cm.

"We do not know," the document says, "how fast greenhouse gas emissions will rise, how great the cooling effects are of other atmospheric pollutants or how quickly the ice caps may melt."

One of those involved in the report, defending the reliance on models, told me: "They're the best we've got, they're all we've got."

One aim of the work is to raise awareness of the scale of possible changes and to encourage key organisations to plan ahead.

Environment Secretary Caroline Spelman said of the report: "It shows what life could be like if we stopped our preparations now, and the consequences such a decision would mean for our economic stability."

Source: bbc.co.uk

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics