1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 362 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Helping Children Develop a Positive Sense of Self, Part 2


Poziom:

Temat: Życie codzienne


THE IMPORTANCE OF FAILURE: Considering the wealth of available research, it is unfortunate and inexplicable that in some circles the doing-well aspect of building self-esteem has been overlooked in favor of the feeling-good part of the message. Seligman emphasizes the critical distinction as he connects self-esteem to childhood depression in his 1995 book, The Optimistic Child: A Proven Program to Safeguard Children Against Depression and Build Lifelong Resilience. "Armies of American teachers, along with American parents, are straining to bolster children's self-esteem," he says. "That sounds innocuous enough, but the way they do it often erodes children's sense of worth. By emphasizing how a child feels, at the expense of what the child does-mastery, persistence, overcoming frustration and boredom, and meeting challenge-parents and teachers are making this generation of children more vulnerable to depression." How could it be that well-meaning attempts to shield children from feeling bad could actually result in more depression rather than less? "Every subfailure, as well as every big failure, produces bad feeling-some admixture of anxiety, sadness, and anger," notes Seligman. "These emotions, when moderate, are galvanizing, but they are also daunting. Your child has one of only two tactics available when he feels bad. He can stay in the situation and act, trying to terminate the emotion by changing the situation. Or he can give up and leave the situation. This tactic also terminates the emotion by removing the situation altogether. The first tactic I call mastery, the second I call learned helplessness." This conceptualization of mastery is easily recognizable as another way of expressing the role of agency and self-efficacy described by Guerra and Bradshaw, as well as the "history of successes" and healthy "manner of responding to devaluation" described by Coopersmith. In this context, Seligman's findings aren't necessarily shocking, but he perhaps expresses them more clearly: "In order for your child to experience mastery," he insists, "it is necessary for him to fail, to feel bad, and to try again repeatedly until success occurs. None of these steps can be circumvented. Failure and feeling bad are necessary building blocks for ultimate success and feeling good." Taking issue with political claims that poor self-esteem is the cause of such ills as academic failure, drug use, teenage pregnancy and dependence on welfare, Seligman argues that the reverse is actually the truth: poor self-esteem is the result of these ills rather than the cause. "There is no effective technology for teaching feeling good which does not first teach doing well," he says. "Feelings of self-esteem in particular, and happiness in general, develop as side effects-of mastering challenges, working successfully, overcoming frustration and boredom, and winning. The feeling of self-esteem is a byproduct of doing well." For Guerra and her colleagues, doing well is expressed in terms of agency and self-efficacy, but they also see these skills as necessary to self-esteem and a positive sense of self. By: GINA STEPP gina.stepp@visionjournal.org Source: www.vision.org SELECTED REFERENCES: 1 Stanley Coopersmith, The Antecedents of Self-Esteem (1967). 2Nancy G. Guerra and Catherine P. Bradshaw, "Linking the Prevention of Problem Behaviors and Positive Youth Development: Core Competencies for Positive Youth Development and Risk Prevention," in New Directions for Child and Adolescent Development (Winter 2008). 3 William James, The Principles of Psychology, Volume 1 (1890, 2007). 4 William R. Miller and Stephen Rollnick, Motivational Interviewing: Preparing People for Change, 2nd ed. (2002). 5 Philippe Rochat, "Five Levels of Self-Awareness as They Unfold Early in Life," in Consciousness and Cognition (2003). 6 Martin E.P. Seligman, The Optimistic Child: A Proven Program to Safeguard Children Against Depression and Build Lifelong Resilience (1995).

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics