1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 531 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Media in brief 1


Poziom:

Temat: Media


Specialty Channels On The Up: Poland's largest terrestrial television channels-TVP1, TVP2 and TVP Info, Polsat, TVN, TV Puls and TV4-saw their slice of the advertising market fall in the first half of the year from a combined 75.26 percent to 71.78 percent year-on year. The fall comes as specialty channels continue to expand, drawing away viewers and advertising income from the large broadcasters. Lidia Kasprzycka, director general at the Starlink media house, estimates that smaller channels' slice of the TV advertising pie will rise to around 18 percent this year from 16 percent in the first quarter. The largest stations earned almost zl.5.2 billion from commercials before discounts in the first half of the year, according to Nielsen Audience Measurement. The figure was nearly 25 percent higher than in the first six months of 2009, reflecting increases in the prices of commercials. Popular TV Series Returns: Shooting of the third season of Days of Honor (Czas honoru), one of the most high-profile Polish TV productions of recent years, finished at the end of July. Produced for public broadcaster TVP, Days of Honor received a Platinum Remi Award at the 43rd Houston International Film Festival April 9-18. It also won a silver medal in the action/adventure category at the New York Festivals 2010 competition May 3. The TVP2 channel will start airing the third season Sept. 19, continuing the stories of characters viewers remember from seasons one and two. Days of Honor is set in Nazi-occupied Warsaw in the summer and autumn of 1941. The main characters are four Polish undercover agents trained in Britain: Bronek (Maciej Zakościelny), Janek (Antoni Pawlicki), Michał (Jakub Wesołowski) and Władek (Jan Wieczorkowski). In the third season, the men continue working for the Warsaw resistance, aided by Tadeusz (Paweł Małaszyński), a fifth agent from England assigned to their unit. Radio Market Expected to Expand: The radio advertising market is gradually recovering from the economic slowdown. Between 2010 and 2014, radio broadcasters' income will grow at an average annual rate of 3.9 percent, PricewaterhouseCoopers estimates in a report on the media and entertainment market. The expansion will be boosted by radio broadcasters' growing income from online operations, according to the report. In 2014, the value of the radio advertising market is expected to exceed $50 billion, up by over 16 percent compared to this year, according to the report. The United States, the world's largest radio advertising market, with 236 million people aged 12 and over listening to the radio every week, will see a rapid growth in income from subscription fees for satellite digital radio services, which also broadcast commercials. There is no satellite digital radio service in Poland yet. This year, global income from commercials will reach $28.4 billion, satellite radio subscription fees will generate less than $2.9 billion, and subsidies for public radio stations, which are popular in Europe and in the Asia-Pacific region, will come to $12.9 billion. PwC has estimated the value of the Polish radio advertising market at $167 million this year and $209 million in 2014. New Polsat Sports Channel?: Commercial television station Polsat plans to launch a new sports channel called Polsat Sport News, according to the Presserwis website, which analyses the Polish media market. Polsat applied in July for a broadcasting license for the channel. Poles Against Radio and TV License: Two-thirds of Polish people think that the radio and television license fee should be abolished, research conducted by the PBS DGA polling center shows. Opposition to the license was the highest among 30-and 40-year-olds and cable TV and digital platform subscribers. Only 22 percent of adult Poles think that the radio and television license is needed and should not be abolished. The survey was conducted by PBS DGA in conjunction with On Board PR. Source: The Warsaw Voice

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics