1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 523 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

A Rosetta Stone for Brain Waves


Poziom:

Temat: Nauka i technologia


Whenever we watch the world around us or dream about it when sleeping, our neurons produce "brain waves"-coordinated patterns of firing that create electrical signals that repeat in regular patterns. But exactly what messages are encoded in these brain waves, and how they are encoded, is still largely unresolved. The problem is that the brain has its own language for sending and receiving signals. Researchers have made great strides in decoding many parts of this language, but some are still largely mysterious-including the messages in brain waves. The Rosetta Stone allowed archeologists to decode Egyptian hieroglyphics by showing how those characters matched up with letters in the well-known script of ancient Greek. Similarly, a new study by Philippe Schyns and colleagues at the Institute of Neuroscience and Psychology at the University of Glasgow takes some initial steps toward cracking the brain wave code by matching up these waves with well-studied behavior: how people respond to looking at faces. The team recruited six volunteers and presented each of them with images of people's faces displaying basic emotions such as happiness, fear, and surprise. The images were partially covered with randomly generated masks, so that the volunteers might see only the eyes and part of the mouth, for example, and were asked to say what emotion they saw in the image. The team then recorded whether they were correct or not. While doing these face-recognition tests, each volunteer's brain waves were being measured by electroencephalography (EEG), using a cap with several dozen electrodes touching their scalp. By coordinating the brain wave signals with the photos of faces that the subjects saw, and the volunteers' responses about what emotion they thought they saw in the photos, then Schyns and colleagues were able to build a sort of Rosetta Stone for brain waves. The brain has different frequencies of common waves-such as "theta" waves around 4 hertz (Hz), which repeat every one-fourth of a second, and "beta" waves at 12 Hz. The researchers found that the brain oscillations at certain frequencies tended to carry certain information about the face-just as one TV channel might carry mostly sports shows, and another channel mostly news. In one case, for example, beta waves encoded two eyes and theta waves encoded the mouth. By using multiple frequencies to encode two different parts of the face-a process known as multiplexing-then the brain can send more signals at the same time, just as having multiple TV channels allows the airwaves to carry more information at a time. Schyns and colleagues also found that within each kind of wave, the information could be encoded in more than one way. One type of encoding is in the timing, or "phase," of the wave. If delayed somewhat from the brain's baseline hum at that frequency, it relays some information, with a delay represented by degrees betweenand 360° (like how a clock's minute hand sweeps through 360° in the course of an hour). Beta waves encode eyes using a phase delay of between 45° and 90°, the study found, whereas theta waves encode the mouth with a phase delay between 270° and 315°. The study also found that the brain can encode information in the amplitude of the oscillations as well. Using statistical measures to estimate the strength of connection between volunteers' responses and accompanying brain waves, the researchers determined which aspects of the brain waves encoded the most information. Variations in phase encoded 2.4 times more information than variations in amplitude, they found. And when brain waves combined both phase and amplitude, they encoded three times more information than they did in amplitude alone. By showing the key role of phase in encoding information, and by teasing apart the contributions of the various ways that the brain encodes information-including amplitudes, phases, and frequencies-Schyns and colleagues hope to open a new path to deciphering the brain's oscillations. Author: Mason Inman Source: http://www.plosbiology.org

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics